Hoțul strigă „Prindeți hoțul!” sau schema de manipulare a clanului Țopa

Foto: fb.com/cheianu.constantin

Oligarhul Victor Țopa și „mercenarii”. Foto: fb.com/cheianu.constantin

A devenit, în ultimul timp, o tradiție ca mercenarii clanului oligarhic condus de cel care ar trebui să fie pușcăriașul Victor Țopa strigă pe la toate colțurile despre cum este manipulată opinia publică de posturile de televiziune ale lui Plahotniuc, încercând astfel să îndrepte ochii și urechile oamenilor de la „bârna” din ograda lor. Or, rețeaua de presă a lui Țopa lucrează după o schemă foarte bine pusă la punct, tirajând la greu informațiile care îi convin șefului de clan.

Papagalii de presă ai lui Țopa, în frunte cu Val Butnaru și cei care se fac de râs o oră pe săptămână – Constantin Cheianu și Anatol Durbală, vorbesc despre monopolul din presa de la Chșinău, dar nu scot un cuvânt despre cartelul mediatic pe care îl controlează Țopa.

Cel mai trist este însă că folosesc în scopurile proprii și bunele intenții ale titratei instituții de presă germane Deutsche Welle (și, apropo, nu Doice Welle, așa cum scriu cei de la Jurnal de Chișinău), care a angajat un corespondent la Chișinău, dar care face de fapt jocul Țopilor. E vorba de Vitalie Călugăreanu, cel care i-a cântat ani în rând în strună lui Roșca (întâmplător sau nu alături de Val Butnaru, Vasile Năstase, Angela Aramă și alții care se regăsesc astăzi în fruntea Platformei DA), iar astăzi este omniprezent la toate emisiunile „de dezbateri” de la Jurnal TV. Iar schema funcționează foarte simplu – acesta scrie un material care convine Țopilor, îl publică la Deutsche Welle, după care toată mașinăria propagandistică a acestuia îl preia, făcând trimitere la publicația germană, dar uitând să precizeze că autorul materialului nu este altcineva decât invitatul permanent al emisiunilor de la Jurnal TV. De fapt, Călugăreanu a fost până în 2010 oficial în statele de salarii ale lui Țopa, după care s-a renunțat la serviciile acestuia pe motiv că, după cum spunea Val Butnaru, „talk-show-ul („Cabinetul din umbră”) realizat de Călugăreanu înregistra cel mai scăzut rating de televiziune la o oră de maximă audienţă”.

Pe de altă parte, Vitalie Călugăreanu declara după aceasta într-un interviu că a plecat de la Jurnal TV pentru că „nu am acceptat să manelizez şi să îndobitocesc publicul de la noi cu emisiuni inutile”.

Astăzi însă lucrurile s-au schimbat. Butnaru consideră că prezența lui Călugăreanu la Jurnal TV aduce rating emisiunilor, iar Călugăreanu este de acord să facă ceea ce nu vroia acum cinci ani. Oricine e gata să-și schimbe opiniile și să uite ofensele, dacă finanțatorul de la Frankfurt plătește bine și comandă o doză zilnică de manipulare.



Categorii:Actualitate, Politică

Etichete:, , , , , , , , , , , , ,

2 răspunsuri

Trackback-uri

  1. Strict secret! Cum lucrează mașina de manipulare a clanului Țopa | stiriMD.net
  2. Presa Țopilor se folosește de Deutsche Welle pentru a manipula | infoMOLDOVA.net

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.