Jurnal TV, între manipulare politică și politcă manipulatorie

Problemele legate de Jurnal TV sunt create artificial și au în spate doar interesele politice ale finanțatorului său fugarul Victor Țopa și ale acoliților săi precum politicianul interlop Renato Usatîi. Acest lucru este demonstrat și de așa-zisul flash-mob din fața postului, la care au participat câteva zeci de oameni aduși de Partidul DA și de Renato Usatîi.

jurnal-trust-media

Foto: jurnal.md

Având în vedere că relațiile dintre Țopa și Usatîi au devenit mai cordiale ca oricând, mai ales de când și ultimul a ales calea „pribegiei” pentru a se ascunde de justiție, politicianul „balabol” și-a declarat deschis susținerea față de Jurnal TV și a transmis un mesaj de solidaritate prin intermediul consilierului municipal Ilian Cașu.

De fapt, zilele trecute în apărarea Jurnalului a sărit și mișcarea ilegală Antifa, politicianul anti-român și antieuropean Grigore Petrenco, Mihail Amemberg. Au lipsit doar Veaceslav Platon și Grigore Karamalak, dintre cei  cu care s-au aliat Țopa și Năstase în ultimul timp.

Mitingul în susținerea Jurnalului a fost unul eminamente politic, iar unii vorbitori, susținători aprigi ai Partidul DA au venit cu mesaje radicale și ultimatumuri, similare celor ale opoziției controlate de dubioșii Țopa, de acum un an. Printre acestea au fost și propuneri de genul ca Jurnal TV să fie întreținut din banii cetățenilor.

Amintim că Jurnal lui Țopa a revenit în centrul atenției după ce a anunțat că își mută sediul și renunță la majoritatea programelor. Motivul invocat a fost că este fugărit din actualul sediu, sugerându-se că toate problemele ar fi fost inițiate de actuala guvernare.

Pe de altă parte, compania de la care Jurnal închiriază sediul a precizat că a fost nevoită să rezilieze contractul din cauza multiplelor datorii. „Decizia de a rezilia Contractul de Locaţiune a venit în strictă conformitate cu prevederile contractuale şi legale, după mai multe negocieri şi tentative amiabile de recuperare a datoriilor pentru plata chiriei. Din păcate, obișnuința de neexecutare a obligațiilor contractuale ce țin de achitarea datoriilor durează de mai mulți ani, iar aceasta se răsfrânge negativ asupra activității noastre economice”, se arăta într-un comunicat al companiei.

Chiar și administrația postului a fost nevoită să recunoască faptul că a acumulat datorii, doar că a încercat să mușamalizeze valoarea acestora. „În orice relaţie dintre doi parteneri comerciali, vorbim despre cei de bună credinţă care nu au alte gânduri şi scopuri, chiar dacă apar restanţe fie de o zi, 5, 10 sau 30, se soluţionează pe cale amiabilă”, a declarat directorul postului Adrian Gîțu, citat de Unimedia.

Pe de altă parte, în presă au apărut documente care demonstrează ca suma datoriilor ajungea la milioane de lei. „Suntem o companie cu investiţii străine și avem obligațiuni față de creditorii noștri. Această problemă a fost discutată în repetate rânduri cu Jurnal TV, dar așa și nu a fost depășită situația creată. Jurnal TV a avut oricând posibilitatea să-și onoreze în termen, conform prevederilor contractuale obligațiile de plată, prin urmare, în strictă conformitate cu prevederile Contractului de Locaţiune, a fost luată decizia de reziliere a Contractului și a fost adusă la cunoștința Jurnal TV în termenul stabilit de Contract”, se menționa în comunicatul companiei “Capital Estate” S.R.L. ce administrează Centrul Internaţional de Business Skytower.

Experții media arată că în spatele acestui scandal se ascund de fapt interese meschine politice, iar Jurnal TV este folosit ca o „perdea de fum”. „Perdeaua de fum pe care o aruncă în ochii telespectatorilor fideli ascunde faptul că această campanie de victimizare dă startul campaniei electorale pentru alegerile din 2018. Nu exclud faptul ca, în curând, trustul media să organizeze prin localitățile Republicii Moldova mitinguri de protest la adresa lui Plahotniuc unde să ceară bani de la simpatizanți și, desigur, de la organizațiile internaționale de media”, scria încă acum câteva zile jurnalistul român Victor Nichituș. Într-adevăr, scenariul prezis de acesta a început să se îndeplinească.

Acesta mai arăta că este foarte straniu că Jurnal cheltuie o groază de bani pentru contracte scumpe de procurare a drepturilor de autor pentru filmele difuzate, au avut bani pentru realizarea unor emisiuni de televiziune foarte scumpe și brusc, nu mai au bani pentru a plăti chiria.

Totodată, experții media susțin că faptul că cei de la Jurnal TV, sau mai bine zis patronii din Germania au recurs la o manipulare pentru a se victimiza o demonstrează și faptul că au anunțat că își concediază angajații și renunță la emisiunile distractive, dar le mențin pe cele politice. Acest lucru înseamnă că acest post se va politiza și mai mult în următoarea perioadă de timp.

Până una alta, adresările lacrimogene mai au și scopul de a colecta bani de la simplii cetățeni, așa cum au făcut și Năstase și Partidul DA în toamna lui 2015, iar după aceasta nu se știe unde au dispărut aceste fonduri. Cel mai probabil, banii strânși pentru Jurnal TV, de care au decis să se ocupe Partidul DA și Usatîi, vor ajunge în buzunarele lui Cheianu și Durbală, cei care îi consideră practic pe toți cetățenii moldoveni „idioți” și primesc lunar câte 5 mii de euro pentru asta, după cum a scris presa.

HotNews.md



Categorii:Actualitate, Societate

Etichete:, , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s