Televiziunea publică rusă Russia Today (RT) s-a plâns luni că a fost respinsă de Palatul Elysee, afirmând că jurnaliştilor postului său în limba franceză li s-a refuzat acreditarea de către preşedinţia franceză de două ori într-o săptămână, informează AFP, citată de Agerpres.

Macron

Foto: Shutterstock

Această declaraţie intervine în condiţiile în care mass-media ruse RT şi Sputnik se află de mai multe luni în colimatorul autorităţilor franceze, preşedintele Emmanuel Macron acuzându-le în mai că s-au comportat ca „organe de influenţă şi de propagandă mincinoasă” în timpul campaniei prezidenţiale franceze.

„Palatul Elysee a refuzat acreditarea pentru jurnaliştii noştri de două ori într-o săptămână”, a afirmat redactorul-şef al RT, Margarita Simonian, într-un comunicat publicat pe site-ul postului.

Luni dimineaţa, un jurnalist al RT France, post lansat în decembrie, a sosit la Palatul Elysee pentru a asista la un briefing al purtătorului de cuvânt al preşedinţiei franceze, însă i s-a refuzat accesul, potrivit comunicatului.

„Când i-am spus că lucrez pentru RT, mi s-a răspuns că nu sunt jurnalist şi că accesul este rezervat doar pentru jurnalişti”, susţine acest angajat al RT France, precizând că şi-a prezentat legitimaţia de presă.

O situaţie similară a avut loc la Roma, la 10 ianuarie, atunci când „echipa preşedintelui francez nu i-a dat autorizaţie televiziunii RT să asiste la summit”-ul liderilor celor şapte ţări din sudul UE (Italia, Franţa, Spania, Portugalia, Grecia, Cipru şi Malta), potrivit postului.

„Cererea de acreditare a fost acceptată, însă la sosirea echipei noastre în Italia serviciul de presă al Palatului Elysee a încetat să răspundă la apelurile jurnaliştilor noştri”, precizează RT.

„Îl sfătuiesc pe preşedintele Macron (…) să recitească atent Constituţia franceză”, şi-a exprimat indignarea Simonian, cerându-i preşedintelui francez „să apere libertatea presei”.

La rândul său, şeful diplomaţiei ruse Serghei Lavrov a criticat luni proiectul de lege împotriva „fake news” pe care Macron l-a evocat la începutul lui ianuarie, într-o aluzie voalată la adresa RT şi Sputnik.

Anunțuri